Roller

4.1 Foresatte

Foresatte har hovedansvaret for sine barns utvikling og læring, og foresatte skal ta del i utformingen og vurderingen av tilbudet. Foresatte/barnet kan på eget initiativ be barnehagen/skolen/PPT gjøre de undersøkelser som er nødvendig for å vurdere om barnet/eleven nyttegjør seg tilbudet som gis. Foresatte/barnet kan på eget initiativ be om sakkyndig vurdering. (https://www.trondheim.kommune.no/tema/skole/Opplaring/spesialundervisning/handbok-i-spesialpedagogikk/#hvem_gjor_hva). Foresatte skal gi samtykke før barn og elever drøftes i barnehagen og skolens ressursteam, før barnet/eleven oppmeldes til PPT, samt vedtak om spesialundervisning, spesialpedagogisk hjelp fattes. Ved opprettelse av stafettlogg jmft BTI skal foreldre samtykke til dette. Samtykket er tidsbegrenset. (https://salangen.bedreinnsats.no/wp-content/uploads/2018/06/samtykke-til-stafettlogg-bokmal.pdf)

 

Møtearenaer

  • TEFBUL
  • TEFBUS
  • Psykososialt fagteam
  • Politirådet