Ansvarsområder

Administrasjonssjefen har ansvaret for:

  • Lede og koordinere kommunens samlede administrative virksomhet
  • Påse at de saker som legges fram for politisk behandling er forsvarlig utredet
  • Påse at de vedtak som fattes i de politiske fora iverksettes og følges opp.
  • Oppfølging av innbyggernes tjenestebehov, og at behovsdekning og kvalitet på kommunens tjenester måles og vurderes
  • Sørge for innbyggerfokus i organisasjonen
  • Informasjon om tjenesteyting utad
  • Utforming av visjoner og mål i samhandling med politisk ledelse
  • Kontakt og samhandling med ordfører og øvrige folkevalgte
  • Støtte til avdelingsledere og bygging av felles organisasjonkultur
  • Sikring av koordinering og helhetlige disposisjoner og veivalg
  • Sikring av rammer, rutiner, og retningslinjer for virksomheten
  • Ansvar for iverksetting og effektivisering av administrasjonen, personalet og organisasjonskulturen
  • Internkontroll, beredskap

Ledelse

Drifta er delt mellom strategisk ledelse og daglig drift. Den strategiske ledelse utøves av administrasjonssjefen og ledergruppen som består av lønn- og personalsjef, økonomisjef og kommunalsjef. Daglig drift ute i avdelingene ledes av avdelingsleder for de respektive avdelinger.

Som administrasjonssjef i Salangen kommune ønsker jeg at vi gir best mulig tjenester til kommunens innbyggere. Ved å gi oss tilbakemelding gir du oss muligheten til forbedring. Ta en telefon eller send en e-post.

Rådmannens ledergruppe:

Kontaktinformasjon

Administrasjonssjef Lars Øyvind Strøm

  • E-post: lars.strom@salangen.kommune.no
  • Telefon: 977 67 630
  • Kontorsted: Strandveien 33, 9350 Sjøvegan