Fikk du ikke helsehjelpen du trengte?

Mener du at rettighetene dine som pasient, bruker eller pårørende ikke er oppfylt, eller opplever å ikke ha mottatt de tjenestene du har krav på, kan du bruke retten til å klage.
Pårørende kan også ha klagerett.

Trenger du råd og veiledning på veien, har du mulighet til å kontakte Pasient- og brukerombudet. De informerer om hvilke rettigheter du har.

Pasient- og brukerombudet jobber for å ivareta pasienter, brukere og pårørende sine behov, interesser og rettssikkerhet i offentlig helse- og omsorgstjeneste. Dette er et gratis lavterskeltilbud for innbyggere i hele Norge, og du kan være anonym.

Se mer om hva og hvordan du kan få hjelp på pasientogbrukerombudet.no

Kontaktinformasjon for Pasient-og brukerombudet i Troms

Du kan kontakte Pasient – og brukerombudet hvis du er misfornøyd med helsehjelpen du har fått, eller mener at du ikke får oppfylt dine rettigheter som pasient, bruker eller

pårørende.

Pasient – og brukerombudet kan gi deg informasjon om rettigheter, råd, klagemuligheter og veiledning. Alle våre tjenester er gratis, og du kan velge å være anonym om du ønsker det.

Pasient – og brukerombudet holder til i hvert fylke, og for Pasient- og brukerombudet i Troms kan du kontakte oss på ulike måter:

  • Pasient – og brukerombudet i Troms, Postboks 212 Skøyen, 0213 Oslo
  • Telefon: 40 50 16 00/77 75 10 00
  • Besøksadresse: Strandvegen 13, 9007 Tromsø
  • E-post: troms@pasientogbrukerombudet.no (unngå sensitive opplysninger)

Sikker melding: Har du spørsmål som inneholder personsensitiv informasjon, kan du sende oss en sikker melding via Altinn

Les mer på nettsiden til pasient- og brukerombudet.no